Vloggen (een afkorting van “videobloggen”) kan bijna alles als onderwerp hebben. Vlogs kunnen bestaan uit kritische, komische of educatieve video’s. Maar alle vlogs en vloggers hebben één ding gemeen: ze tonen de persoonlijkheid van de maker. Vloggers zijn meer dan contentmakers. Hun kanalen zijn persoonlijk en hun video’s gaan evenzeer over henzelf als over andere onderwerpen. Vloggers presenteren zichzelf of een versie van zichzelf aan de wereld. Ze staan voor de camera en stellen zich kwetsbaar op.
Hoe begin je een vlog
Vloggers praten, net als bloggers eerder deden, over zichzelf, maar het helpt vaak om je op een bepaald thema met een specifieke doelgroep te richten voor je YouTube-kanaal. “Kies een niche of een community waarop je je echt wilt richten”, zegt vlogger James Kim, “en werk dat verder uit.” Het viel Kim, zelf arts-assistent, op dat er nog geen YouTube-kanaal was voor kwesties waarmee arts-assistenten dagelijks worden geconfronteerd. Hij vult nu deze leemte en zijn vlog is succesvol omdat hij uitlegt hoe het is om te leven en te werken als arts-assistent. Daardoor kreeg hij direct een groot publiek via de community van arts-assistenten.
Lees het volledige artikel voor meer tips!
Meer weten over de ideale vlogcamera? Ga naar jouw dichtstbijzijnde Ringfotodealer voor meer informatie!